Garanti og retur

Vi tilbyr utvidet bytterett ut januar 2025 på kjøp i november og desember 2024. 

Vi har 30 dager bytterett på våre produkter men fra torsdag 31/10-2024 utvider vi bytteretten til 31. januar 2025 slik at dere trygt kan handle julegavene deres på Frivannsliv. Dette gjelder bytte av størrelser.

Angrerett er 14 dager fra mottatt vare som normalt. Les mer om det her.

 

Returnere en vare?

Du registrerer enkelt din retur på vår returportal. Her finner du dine ordrer og velger enkelt hvilke varer du ønsker å returnere eller bytte.   

Registrer din retur i vår returportal her.


Bytterett - passformgaranti

Passer ikke utstyret?
Da bytter vi fraktfritt så lenge du ved bestilling oppgir dine mål: Vekt, høyde og skonummer. 

Som kunde hos Frivannsliv er du sikret en trygg og god handel. Vi strekker oss langt for at du skal få det utstyret som passer deg best, og som gir deg gode opplevelser! Dersom noe ikke skulle passe, eller leve opp til forventningene, er det enkelt å bytte eller returnere. Vi lar alle våre kunder prøve alt av utstyr hjemme i dusjen, før man bestemmer seg og tar med utstyret i sjøen.
Slik kan man sjekke at størrelse på drakt, sokker, hansker og svømmeføtter er riktig. Dersom du ønsker å benytte vår bytterett / passformgaranti må du oppgi vekt/høyde/skonr ved bestilling slik at vi kan sjekke størrelsene dine før vi sender ut varer.  Det er ingen bytterett på bestillingsvarer eller produkter som er brukt i sjø.

Husk at vi har 30 dagers bytterett fra den datoen du har mottatt dine varer.

Masker bør prøves under vann, gjerne basseng eller badekar, men man vet ikke nøyaktig hvor godt masken passer før man har dykket med den. Ved å prøve i dusjen først, risikerer man vanligvis ikke skader og slitasje. Dersom noe av utstyret eller varene ikke passer, eller ikke lever opp til forventingene, kan du bytte eller returnere varene. 

NB: Varer som er tatt i bruk kan ikke returneres eller byttes. 

Vi kan hjelpe til med modifikasjoner og tilpasninger av utstyr etter behov. 

Dersom du har kjøpt din første fridykkerdrakt eller utstyrspakke er det viktig å lese  og se videoen på denne siden. 

Dersom du returnerer en våtdrakt med neglemerker etter prøving blir du fakturert en egenandel på kr 500. Vær derfor svært nøye med hvordan du tar av og på drakten dersom du er usikker på størrelsen.

NB: Når drakter returneres er det veldig viktig at drakten ikke presses i en eske, da oppstår kompresjonsskader som ikke kan repareres og gebyr vil bli ettersendt.

Ved retur av varer i henhold til bytte eller reklamasjon ber vi deg fylle ut denne returportalen

Når vi har mottatt og behandlet innsendt skjema vil du bli tilsendt en returlapp som du kan benytte til å returnere varen(e). Legg også ved et notat med navn og evt. ordrenummer i esken for raskere behandling. 

Angrerett

Som kunde har du rett til å angre på et kjøp innen 14 dager fra du har mottatt varen(e).

Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, dekker du som kunde fraktkostnader for returen og vil bli refundert for de kjøpte varene samt frakt for utsending av varene så snart vi har mottatt returen. Husk å printe ut mailtråden med bekreftelsen på angrefrist. Angrerett gjelder kun ubrukte varer levert i originalemballasje.

Har du spørsmål om angreretten kan du finne alle svarene her.

Returer sendes til

Frivannsliv.no AS
Mjåtveitflaten 55
5918 Frekhaug

Velkommen til en hyggelig handel!

Retur av e-avfall

Vi kan ta med oss ditt e-avfall i forbindelse med leveranse av nytt produkt. Tjenesten er et kjapt og enkelt alternativ for deg som ikke ønsker å kjøre det elektriske avfallet til gjenvinning selv.

Spesialtilpasning av drakter

Frivannsliv tilbyr nå tilpasning av våtdrakter. Selv om de aller fleste av våre kunder er svært fornøyde med de mykeste våtdraktene våre som former seg godt til kroppen, hender det at noen kunder vil ha en drakt som passer enda bedre til egne kroppsmål. Dette er mest aktuelt for dem som har sterke avvik fra "normale" proporsjoner. På forespørsel kan vi være behjelpelig med å bygge om drakten din, så lenge den er kjøpt hos oss. Vi kan også være behjelpelig med reparasjon og modifisering av annet fridykkerutstyr på forespørsel. Vi har best kapasitet for dette i tiden mellom oktober og april måned. Hvis du er interessert kan du kontakte oss på post@frivannsliv.no.

Klarna

For å kunne tilby deg å bruke Klarnas betalingsmetoder, er vi nødt til å dele visse opplysninger om deg med Klarna. Dette skjer bare dersom du velger Klarna som betalingsmetode. Klarna bruker opplysningene til å bedømme om du kvalifiserer til å bruke betalingsmetodene deres. Opplysningene som brukes er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon slik som betalingsmetode, frakttype, bestillingsdetaljer og lignende.

Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.